Hästarna är hemma!

Nu börjar det bli fullt i alla stall igen! När vi mjukstartade förra helgen med ett handikapplläger, med deltagare från Stockholms hadikappridklubb, kom de första hästarna hem. Herkan, Ravon och Surprise anlände till gården för att glädja alla deltagare!

Idag så kom alla hästar som arbetar i Karlskoga om vintrarna hem. 10 stycken lastade vi av lastbilen och alla såg pigga och glada ut. Macken, Kotten, Frida och Akleja fick nog bäst start på sommaren då de reds till Skirsnäs och går nu i en stor hage med massor med gräs. Vi gissar på att de inte lyft huvudena många gånger sedan vi släppte dem. De ska få vara där fram till tisdag för en liten välförtjänt vila!

Alla hästar som var här förra sommaren kommer att finnas här i år igen, och några nya har tillkommit:

  • Rosie är tillbaka efter sin mammaledighet och längtar efter att få börja jobba igen.
  • Nova, som förra året var lite för ung för att gå med på lägren, är i år tillräckligt gammal för att kunna gå med.
  • Pelle är en stor häst på ca 164 cm som vi lånar under sommaren och är snäll och rolig att rida.
  • Heidi som är ett c-ponny sto som vi kommer låna av Bjökviks Ponnyridskola. Hon är en connemara efter Holen Ingolf vilket innebär att hon är släkt med flera av våra egna ponnyer. Heidi jobbar på sin ridskola fram till midsommar och kommer sedan hit.

På gården kommer även Rosa och Sokna att finnas. Rosa är en pigg b-ponny som Moa tränar och tävlar och Sokna är Staffans nordsvenska travare som han tränar och han tror att det kan bli nästa Järvsöfaks

När hästarna kommer hem innebär det alltid att sommaren är här på riktigt och nu laddar vi för fullt för en lägersommar som börjar redan imorgon med ett vuxenläger.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Ooh gud vad härligt! Det är bara 35 dagar kvar tills vi äntligen får komma tillbaka till nybygget Jag längtar otroligt mycket!Pussa på Frida från mig!! ^^ <3<3



2010-10-02 @ 18:50:09
Postat av: Emelie

Jag längtar !!!!!! hur stor häst får jag ungefär, jag är 175 cm?



2010-10-02 @ 18:50:36
Postat av: Felicia

Oj, vad fullt det blir! Hur ska ni få plats med alla hästar?

2010-10-02 @ 18:51:12
Postat av: Karin

Jag längtar ihjäl mig! Jag vill åka nu!

2010-10-02 @ 18:51:28
Postat av: Linda-Chippen

Och snart kommer Chippen och jag Hur blir det kommer jag att få en annan häst tills Chippen blir bra?



2010-10-02 @ 18:52:04
Postat av: Johanna

Hoppas min lilla medryttarponny Suprice har det bra:)! <3



2010-10-02 @ 18:52:20
Postat av: Amanda e

gud va roligt att nova ska gå med

hoppas på att få henne, hihi



2010-10-02 @ 18:52:42
Postat av: Emma Pettersson

jag längtar så hilma mkt asso !

kan inte fatta att jag snart ska få komma tillbaka till Nybygget !

det kommer att bli bättre än bäst !

hälsa surprise från mig ! ♥



2010-10-02 @ 18:53:05
Postat av: Johanna

Vill gärna ha en fjording:)

2010-10-02 @ 18:53:27
Postat av: Sofia

Hej! När slutar lägret på midsommarafton, om man går på ridläger nummer 4?



Kram!



2010-10-02 @ 18:53:46
Postat av: Anna

Hej Nybyggare!

Vad pigg och glad Biggen ser ut. Alltid lika kul att se hur bra hästarna har det hos er.



Vi ses imorgon!



2010-10-02 @ 18:54:01
Postat av: Molly A

hej! vad trevligt att hästarna är hemma nu!! jag längtar!!!!



2010-10-02 @ 18:54:23
Postat av: Jennifer g

Hej! Jag längtar massa!!!Ska på läger 8 ! Roligt att det har kommit in fler hästar!

2010-10-02 @ 18:54:45
Postat av: Mia

Hej Nybygget eller de vill säga, Åsa, Staffan, Moa,Olle och alla underbara hästar. Jag vill bara säga att jag saknar er alla GRYMT MYCKET och jag är så glad över att jag fick gå hos er på helg ridlägrerna. Jag kommer aldrig glömma alla underbara minnen från er. Allt från ridningen till att Staffan och Åsa gnällde på att oss som väsnades för mycket på kvällarna till dagarna på badhuset och dagarna med hinder sport och lekar. Till och med resan ut till Nybygget var under bara. När men satt i bilen och rullade in utanför huset när man satt berädd och direkt bilden stannade så stormade alla ut jag vill bara säga tack för att ni började de här helg och sommar ridlägrerna. Det kommer alltid vara ett stort minne i mitt liv. Tack Tack Tack saknar er alla jätte mycket!! Stora kramar Mia lundell från helgridlägrerna!



2010-10-02 @ 18:55:24
Postat av: Desirée L och Molly A

hejsan! vad trevligt med att hästarna har kommit….

ÄNTLIGEN! är det bara 3dagar kvar!(L) hehe:P

LÄNgTAR



2010-10-02 @ 18:55:47
Postat av: Desirée L och Molly A

ses snart !!!!!!



2010-10-02 @ 18:56:06
Postat av: S

Är det någon som ska privat häst med sig på läger 8 ?:D lääängtar

2010-10-02 @ 18:56:25
Postat av: Sara J

Hej!

Den här veckan var nog bland de roligaste och härligaste veckorna i mitt liv!

Lärde mig verkligen massor, specielt på Teorin som var jättebra! Lektionerna var verkligen superbra och roliga

Haha det var verkligen tur att Nora och Sara sa att vi skulle åka hit!



Sen fick jag ju Nova som jag inte alls visste vem det var ibörjan.. Sen kom jag ihåg att jag hade läst om henne på eran hemsida att hon var väldigt ung och så. Men hon är verkligen underbar att rida även fast det kanske inte går så bra alltid hehe. Ååh hon är verkligen helt fantastisk, som jag tror många andra hästar hos er också är! Hon ä så fin och snäll



Kommer sakna Nova otroligt mycket! 1 helt år kvar :(



Tack för ett riktigt Roligt, Lärorikt och bra läger!



NYBYGGET är bäst !



ses nästa år



Mvh Sara J



2010-10-02 @ 18:56:45
Postat av: Flisan

Kommer det några bilder på Pelle, så att man får se hur denna nya pålle ser ut?



Håller på att längta ihjäl mig efter Malle nu. En sådan häst träffar man då inte varje dag



2010-10-02 @ 18:57:00
Postat av: Frida E

TACK FÖR ETT SUPER RIDLÄGER! visste itne vart annars jag skulel skriva, och såg saras inlägg så ja chansar här.



tacktacktack för en underbar tid. sjukt glad att Nora o Sara tog med oss och man ville verklien inte åka.

Teorilektionerna var roliga och väldigt bra. Ridlektionerna var bra. bruksridningen (?) på Ravon var skitkul, någonting nytt som man bara hade roligt när man red det. ‘utflyktenä till skirnäs (?) var jättemysig och era unghästar var otroligt söta. Glad att jag fick Pelle också. Han var annorlunda och jag har lärde mig rida han bättre och bättre det är det som räknades, att vi gjorde framsteg och att jag hade roligt. Sjut speciell häst, saknar han redan otroligt mycket.



Och sen jättestort tack till Vilja, Anna och Therese som tog “hand” om oss. Jättesnälla och roliga, som lägerledare ska vara! Kommer definitivt tillbaka nästa år och jag tror hela Uppsala-gänget kommer igen. Om vi inte lyckas få dit ett par till, till och med :)?

Så ett skitlångt år kvar, tack för den här veckan iallfall!



Kram Frida E på Pergoles “Pelle”



2010-10-02 @ 18:57:22
Postat av: Mikaela R läger 3

instämmer helt på sara, helt underbar vecka!

Räkna med att Uppsala kommer nästa år också.

saknar redan alla härliga människor där och fina fina rosie.

alla vi från uppsala är granterat nöjda med allt och vi kommer nästa år igen.

nybygget är bästa ridlägret helt klart

pussa rosie från mig



/mickis



2010-10-02 @ 18:57:45
Postat av: Agnes E

Veckan på nybygget var bäst ! Jag lärde mig jättemycket och det har varit så otroligt roligt! Allt vi gjorde var jättekul, det var också jättekul att lära känna dom andra tjejerna som inte kom från upk.



Tack till Anna, Vilja och Therese som var ledare på lägret och Moa såklart som hittade på en massa roliga saker att göra ! Tack också till Staffan och Åsa som har haft ridpass och teorier med oss, jag har lärt mig jättemycket och haft grymt kul.



Pricken va den mysigaste hästen jag någonsin ridit, han va jätteduktig och rolig att rida !

Jag älskar honom otroligt mycket. <3



Ha en bra sommar allihopa !



kram kram /Agnes som red på pricken (läger 3).



p.s Pussa och krama Pricken från mig ! saknar honom och lägret redan så otroligt mycket, så jag vet inte hur jag ska klara mig ända till nästa sommar :O Jag kommer tillbaka nästa år det lovar jag ! hoppas verkligen att jag får pricken då också, det skulle vara jättekul! <3



2010-10-02 @ 18:58:07
Postat av: Lovisa & Fanny

hejsan vi undrar om dessa läger gäller nästa år också?? tacksam för svar =)



2010-10-02 @ 18:58:28
Postat av: Åsa

Hej.



Menar ni om vi har samma veckor?



Vi lägger ridläger veckorna imitten av september, det är inte alltid som läger 3 ex. är et ungdomsläger från 3-5 årsridvana.



Åsa



2010-10-02 @ 18:58:43
Postat av: Julia läger 3 :)

Tack så jätte jätte mycket för en underbar och oförglömlig läger vecka! Det var jäte bra teori och ridpass så lärt mig jätte mycket Arnie är bäst!!!! Arnie-bananiepuss♥ ha det bra



2010-10-02 @ 18:59:04
Postat av: Marie

Härligt att hitta till denna sida. Var på Nybyggets ridläger för massor med år sedan… Fick då möjligheten att träna med hästen Sparvöga. Finns hon kvar eller vart finns hon idag???

Kram Marie Norrköping



2010-10-02 @ 18:59:23
Postat av: Åsa

Hej Marie.



Sparvöga är såld till en kvina somnu bor neråt landet, Sparven mår bra och firade sin 21 födelsedag i våras.



Åsa

2010-10-02 @ 18:59:40
Postat av: Helene

Fyller Sparven 21?? Himmel, man börjar bli gammal.. jag minns henne som nyfödd..ser fram emot att träffa er igen!

/Helene



2010-10-02 @ 19:00:05
Postat av: Hanna

Hejsan! Jag undrar om Surprise kommer vara här nästa år oxå? Saknar henne jättemycket!



Hanna- Surprise, läger 9



2010-10-02 @ 19:00:18
Postat av: Therese

Hej Hanna!



Vi tror och hoppas att Surprise kommer vara här nästa sommar också



Therese



2010-10-02 @ 19:00:32
Postat av: Kim

Hej!



Hoppas att allt är bra med er.

Härligt att se att Herkan kämpar på. Insåg att det var väldigt länge sedan “min” tid på Nybygget.



Hoppas att ni haft en härlig sommar!



Kramar Kim



2010-10-02 @ 19:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0