Liten blir stor och måste flytta hemifrån

Det kommer en tid i varje fölunges tid som är ganska jobbig, och där är naturligtvis när man måste skiljas från sin mamma. Och nu var det hög tid att Million Dollar Boy flyttade ifrån mamma Rosie. Han har under en tid bott boxen bredvid Rosie på nätterna för att sedan skiljas från henne helt då hon flyttade in i andra stallet. Men så länge han hade sin bästa kompis Gullspira bredvid sig så var det inte några större problem.

I fredags kom dock dagen då det var dags för lille bebis att flytta helt. Han kommer under en period bo på granngården Starrhult där det finns ett jämngammalt hingstföl som ska bli hans lekkamrat i vinter. I och med att Starrhult ligger så pass när så ledde vi dit honom, i en ny fin grimma, och Gullspira fick föja med på promenaden som sällskap. Mille tyckte det var lite ledsamt att bli lämnad av Gullspira när han väl stod i sin box men lugnade sig snabbt. Så nu är han stora pojken som har flyttat hemifrån.



Lite tomt blev det allt här hemma men vi vet att han har det bra och han kommer ju flytta hem igen någon gång i framtiden för att sedan bli en lika bra lägerhäst som sin mamma!

Mamma Rosie tog avvänjningen med lugn och har nu börjat ridas så hon kommer i fin form till sommarens ridläger.


Kommentarer
Postat av: Moa A

Gud vad stor han har blivit sen jag såg honom senast på lägret!

2010-04-13 @ 18:39:02
Postat av: Ellinor

vad fin har har blivit

2010-04-13 @ 18:39:16
Postat av: Linda (ridandes på Karlskoga Ridklubb)

Gud vad jag saknar Rosie och Ravon<33 Känns lite tomt utan dom här:( Men jag har ju Pricken jag kan gosa med nu som tur är^^ Men Rosie och Ravon kommer ändå alltid finns i mitt hjärta:)<33 Hälsa dom jättemycket ifrån mig:D

2010-04-13 @ 18:39:42
Postat av: Amanda

kommer nova gå med på läger i sommar :)?

2010-04-13 @ 18:40:01
Postat av: Åsa

Hej.



Ja, Nova ska gåmed på ridlägren i sommar.



åsa

2010-04-13 @ 18:40:16
Postat av: Amanda E

åhh, då vill jag ha henne !!

2010-04-13 @ 18:40:38
Postat av: Cornelia

Ååå sist jag såg honom var han brun och inte längre än till bena på sin mamma! Guud vad fin han har blivit! <3 Hur stor kommer han bli?

2010-04-13 @ 18:40:58
Postat av: Ylva

Oj vad stor han har blivit!!!

2010-04-13 @ 18:41:11
Postat av: Åsa

Hej Cornelia!



Mille kommer nog bli en stor d-ponny.



Åsa

2010-04-13 @ 18:41:27
Postat av: Molly A

fin häst… vem är det? kram molly

2010-04-13 @ 18:42:31
Postat av: Liv

hejsan Åsa och Stafan!



Jag undrar om Compa och Kotten ska gå med på läger 8? Vi har saknat dem helatiden. Vi saknar dem värkligen! Hälsa Compa från mig och hälsa kotten från David!



Med bästa hälsningar Liv och David!:D

2010-04-13 @ 18:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0